İşletme Bölümü
Collections in this community
-
İİBF, İşletme Bölümü, Bildiri & Sunum Koleksiyonu [21]
İşletme Bölümüne ait bildiri ve sunumlar bu koleksiyonda listelenir. -
İİBF, İşletme Bölümü, Diğer Yayınlar Koleksiyonu [8]
İşletme Bölümüne ait diğer yayınlar bu koleksiyonda listelenir. -
İİBF, İşletme Bölümü, Kitap Bölümü Koleksiyonu [3]
İşletme Bölümüne ait kitap bölümleri bu koleksiyonda listelenir. -
İİBF, İşletme Bölümü, Kitap Koleksiyonu [4]
İşletme Bölümü'ne ait kitaplar bu koleksiyonda listelenir. -
İİBF, İşletme Bölümü, Makale Koleksiyonu [77]
İşletme Bölümü'ne ait makaleler bu koleksiyonda listelenir.
Recent Submissions
-
Managing the challenges of today’s economic landscape
(Würzburg International Business Press ; Doğuş University, 2023)This volume combines twelve chapters written by fifteen academics from four countries namely Germany, Italy, Thailand, and Turkey. They are mainly based upon the outputs of the WIBF’s annual International Business Conferences. ... -
Proceedings of the International Congress on Business and Marketing, 16-17 December 2021, Istanbul
(Dogus University, Faculty of Economics and Administrative Sciences, 2021)The number of accepted presentations from different organizations in 9 countries with our home country to our conference is 53. We have 7 precious keynote speakers from Canada, England, India, Ukraine, USA and Turkey. We ... -
SMEs and international business : finance, innovation, enterprise architecture and business education
(Würzburg International Business Press ; Doğuş University, 2022)This volume combines eleven chapters written by sixteen academics from six countries namely Austria, Germany, Hungary, India, Latvia, and Turkey. They are the outputs of the WIBF’s annual International Business Conferences. -
New product development in the turkish tourism market: The case of football tourism
(Routledge, 2005)Turkish tourism industry is mainly dependent on international tourists visiting the country in the summer season for sun and sea tourism. Given the vulnerability of the Turkish tourism industry and the fact that there are ... -
The role of family members in the family holiday purchase decision-making process
(Routledge, 2004)This study aims to investigate the role of family members in the purchase decision-making process of domestic tourists in Turkey. In addition to a literature review in the field, a number of research methods, including ... -
Determinants of trade balance for Turkey: ARDL based bounds testing approach
(Denta Florya ADSM Limited Company, 2019-03)This paper analyses the determinants of trade balance such as gross domestic product of Turkey, gross domestic product of foreign countries (EU), real exchange rates and oil prices by using quarterly data for the period ... -
Finans sektörü yatırımcısının sürpriz kara tepkisi: Türkiye’den bir uygulama
(Mersin Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı hisse senedi piyasasında firmaların beklenenin üzerinde ya da altında kâr açıklaması durumunda aşırı tepki hipotezi ile açıklanan anormal getiri oluşup oluşmadığını incelemek, dolayısıyla piyasaların ... -
Fx Regimes, Fx Policies and Fx Risks: emerging markets perspective
(Cambridge Scholars Publishing, 2018)Due to increased capital movements and the development of information technologies, economics and finance have recently become an area of interest for everyone. This book provides information on selected topics related to ... -
Promoting healthy lifestyle for sustainable development
(IGI Global, 2014-10)Economic growth, environment, and health are three significant aspects of sustainable development. Nowadays, lifestyle is increasingly evaluated as one of the most important factors influencing health. As increasing health ... -
Linking corporate social responsibility to corporate reputation: A study on understanding behavioral consequences
(Elsevier, 2012-10-12)In today's highly competitive market environment, firms need to meet the expectations of multiple stakeholders and compete for reputational status. In this context, corporate reputation (hereafter, CR) plays a very specific ... -
A study of essential war strategies and their similarities with competitive marketing strategies
(IJBMS, 2012-06)We think that businesses have no difference from the armies struggling with each other in a battle field, due to fierce competition that exists in today's business world. In this article, the similarities between the overall ... -
Tüketicilerin besin etiketi incelenmesi konusundaki tutum ve davranışları
(İsarder, 2012)Bu çalışmanın amacı, Türk tüketicilerinin, gıda güvenliğinin önemli parçalarından biri olan “besin etiketleme” konusundaki tutum ve davranışlarını ortaya koymak ve konuyla ilgili farkındalığı artırmaktır. Yapılan saha ... -
Database marketing applications in ready-to wear retailing sector in Turkey
(IEEE, 2001-08)The aim of this paper is to explore state of database marketing among ready to wear retailing sector of Turkey. The population was the list of ready to wear retail firms in Istanbul, given by the Turkish Council of Shopping ... -
Örgütsel stresin iş motivasyonu üzerine etkisi: Banka çalışanları üzerine bir uygulama
(Social Sciences Research Journal, 2015-12)İşletmelerde çalışanların motivasyonlarının yüksek olması stres altında çalışmamalarına bağlıdır. Bu amaçla işletmelerde örgütsel stres kaynaklarının ve motivasyon unsurlarının bilinmesi büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada, ... -
Türkiye’de çalışan Y kuşağında iş tatmini-motivasyon ilişkisi
(2016-03)Bilgi çağı olarak nitelenen yirmi birinci yüzyılda, bilgi ve insan organizasyonların en önemli sermayesi haline gelmiştir. Üretim kaynakları içerisinde insanın öneminin artması şirketlerin yönetiminde insan gücünün motivasyonu ... -
Yeni ürün geliştirme ve lansman stratejileri
(International Journal of Human Sciences, 2016)Dengeli bir ürün portföyü, yeni ürün geliştirme ve lansman başarısı artan rekabet ortamında işletmelerin devamlılığını sağlayan önemli faktörlerdir. Çalışmanın amacı lansmanda firmaları başarıya götüren adımları teori ve ... -
Türkiye’de besin destek ürünlerine yönelik görüşler ve tüketici profilini tanımlamaya yönelik bir araştırma
(İSARDER, 2016)Türkiye’de besin destek ürünü pazarı büyümektedir. Yerli ve uluslararası üreticiler Türkiye pazarına her geçen gün yeni besin destek ürünleri sunmaktadırlar. Bununla birlikte, Türkiye’de pazarlama alanında bu ürünlerin ... -
Strategic approach in social media marketing and a study on successful Facebook cases
(European Scientific Institute, 2016-03)Development of Internet and social media has led to significant changes in marketing. Companies are now making serious efforts to integrate social media into their marketing strategies. In order to be successful in these ... -
Değişen tüketici eğilimleri ve teknolojik gelişmelerin perakendeciliğe yansımaları
(SSBFNET, 2016)Pazarlama kanallarında güç uzun zamandır üreticiden perakendeciye geçmekte ve perakende sektöründe yoğun bir rekabet yaşanmaktadır. Perakendecilerin bu yoğun rekabet ortamında başarılı olabilmek için değişen tüketici ...