Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorTirkeş, Çiğdem Kucuroğlu
dc.date.accessioned2014-11-04T12:48:04Z
dc.date.available2014-11-04T12:48:04Z
dc.date.issued2000-01-15
dc.identifier.citationTİRKEŞ, Ç. (2011). The role of a learner - centred approach in language teaching on the development of learner autonomy: a model course design. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 1(1), pp. 193-200.en_US
dc.identifier.issn1302-6739
dc.identifier.issn1308-6979
dc.identifier.urihttp://journal.dogus.edu.tr/index.php/duj/article/view/265
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11376/614
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı "Öğrenci-merkezli" bir yabancı dil eğitim programının, öğrencilerin okuma ve yazma gibi temel birtakım dil becerilerinin gelişmesine yardımcı olmasının yanısıra, öğrenme sorumluluğu alma ve bağımsız çalışma yetilerinin arttırılması üzerinde de olumlu etkileri olabileceğine dikkat çekmektir. Bu fikir Doğuş Üniversitesi’nde birinci sınıf öğrencilerine verilen İngilizce -2 dersi örneği üzerinde anlatılmaktadır. Bu derste öğrencilere akademik standartlara uygun bir proje çalışmasını tamamlayabilmek için seçtikleri konu üzerinde araştırma yapmak, bilgi toplamak, not tutmak, özetlemek ve analiz edilen bilgilerden bir sentez oluşturmak gibi bir takım öğrenme deneyimleri kazandırılması amaçlanmaktadır. Çalışmanın oldukça önemli bir kısmı ders dışı zamanlarda, öğrencinin kendisi tarafından yürütülmektedir. Bu dersi alan birinci sınıf öğrencilerinin İngilizce ve akademik standartlara uygun araştırma yapma becerilerinin yanısıra, üniversite öğrencisi olmanın temel özelliklerinden olan öğrenme sorumluluğunu alma ve bağımsız çalışma yetilerini de geliştirdiği fikri benimsenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis paper aims at assessing the role of a "Learner-centred" approach in language teaching on the development of learner autonomy. It is argued in this paper that a foreign language course designed with a learner-centred focus not only helps learners increase their competence in the use of the language but also allows them to develop some strategies on "learning how to learn". This, in effect, promotes the development of learner autonomy and encourages students to take responsibility for their own learning and to become independent learners, the two important requirements of university education. This is illustrated through the design of a model course, namely English -2, offered to freshman year students at Doğuş University. This course takes students through the stages of conducting academic research and presenting the findings of their research in the form of a written project which appropriately fulfills academic standards. The design of the course requires much of the work to be done outside class and by the learners themselves. Hence, this paper develops the idea that students who take this course increase their confidence in working on their own as well as learning to take the responsibility for their own learning, which are the two major demands of academic study in university education.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherDoğuş Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenci Merkezliliken_US
dc.subjectBağımsız Çalışmaen_US
dc.subjectBireysel Öğrenmeen_US
dc.subjectÖğrenme Sorumluluğu Almaen_US
dc.subjectLearner Centrednessen_US
dc.subjectIndependent Studyen_US
dc.subjectLearner Autonomyen_US
dc.subjectTaking Responsibility for Learningen_US
dc.titleThe role of a learner - centred approach in language teaching on the development of learner autonomy: a model course designen_US
dc.title.alternativeYabancı dil öğretiminde öğrenci - merkezli yaklaşımın bağımsız öğrenmenin gelişimindeki rolü: model bir ders tasarımıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDoğuş Üniversitesi Dergisien_US
dc.departmentDoğuş Üniversitesi, Yabancı Diller Bölümüen_US
dc.authoridTR184687en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage193en_US
dc.identifier.endpage200en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorTirkeş, Çiğdem Kucuroğlu


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record