Browsing SBE, Yüksek Lisans, İşletme Programı Koleksiyonu by Type "masterThesis"
Now showing items 1-20 of 62
-
2006-2010 yılları arasında Türkiye'deki A tipi yatırım fonlarının performans değerlendirmesi
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012-01)Özellikle son yıllarda Uluslar arası piyasalarda olduğu gibi Türkiye’de de yatırım fonları piyasası hızla gelişmektir. Bu gelişmelere bağlı olarak artan yatırımcı sayısı ve büyüyen yatırım fonu portföylerinin performans ... -
A-tipi fonların getiri analizi: Türkiye'den bir uygulama
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014-11)Finansal piyasalardaki gelişmelere bağlı olarak yatırımcıların farklı finansal varlıkların bir araya getirilmesi ile oluşan çeşitlendirilmiş portföylere ilgisi artmaktadır. Bu çerçevede yatırımcılara yaygın olarak sunulan ... -
Accounting indicators of business failure: An empirical study on firms in ISE
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Son yıllarda tanık olduğumuz şirket iflasları hem akademik hem de endüstri alanlarında, erken uyarı sistemlerinin gelişmesi ve geliştirilmesinin öneminin altını çizmiştir. Bu konuda yapılmış olan ilk çalışmalar çalışmayı ... -
Aile şirketlerinde kurumsallaşma ve markalaşma: Türkiye’de ileri gelen aile şirketlerinin kurumsallaşma ve markalaşma örnekleri ile Türk hazır giyim sektöründe bir uygulama
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011-04)Günümüzde yaşanan ekonomik krizlerin ve globalleşmenin yarattığı ağır rekabet koşulları şirketleri stratejik kararlar almaya zorlamaktadır. Bu kararlar şirketlerin geleceklerini belirlerken, yaşam sürelerini, biçimlerini ... -
The antecedents of organ donation: An investigation into the factors which influence organ donation in Turkey
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006-12)The history of transplantation is actually a challenging effort to defy illness and death. The success of today' s transplantations is owed to not only the tremendous progress in medicine but also the courage of people in ... -
The application of OOAD to "organizational learning, adaptation, and management support system"
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002-06)Bu çalışmanın amacı nesne temelli analiz ve tasarım teknikleri kullanılarak organizasyonel öğrenmeyi sağlayacak bir öğrenme modelinin oluşturulmasıdır. Çalışmaya temel oluşturması amacıyla yönetim trendleri, öğrenme ... -
Basın sektöründe 360 derece performans değerlendirmesi
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006-06)Günümüzde değişim, çalışma hayatının her alanında karşımıza sık çıkan bir kavramdır. Kuşkusuz, değişimin önem kazandığı alanların başında ise ' Organizasyonlar' gelmektedir. Gelişen ve değişen şartlara uyum sağlayabilmek ... -
Bir metal işletmesinde idealleştirilmiş tasarım
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Bu tez çalışması, liderlere kurumlarında kendi çözümlerini bulmalarına ve geleceği idealleşîirilmiş yeniden tasarım anlayışıyla nasıl tasarlayacaklarına yardımcı olmak, yol göstermek amacıyla hazırlanmıştır. Tez kapsamındaki ... -
Bütünleşik pazarlama iletişimi algısının ve iletişim araçlarının marka denkliği üzerindeki etkileri: Havayolu şirketleri üzerine bir çalışma
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015-03)Markaların tüketici gözündeki güçlerinin ölçülebilmesi marka denkliği ile mümkündür. Bu çalışmada bütünleşik pazarlama iletişimi algısı, iletişim araçları, marka denkliği boyutları, genel marka denkliği üzerinde durulmakta ... -
Çalışanların yetenek yönetimi algısının iş motivasyonuna etkisi
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016-06)Kurum stratejilerinin geliştirilmesi, insan kaynakları rolündeki en önemli değişimdir. İşletmelerde rekabet avantajı sağlanabilmesi için stratejik yaklaşım oldukça önemlidir. İş stratejilerinin geliştirilmesiyle birlikte, ... -
Devam sütü tercihinde etkili faktörlerin belirlenmesi ve pazar liderlerinin marka kişiliklerinin araştırılması üzerine bir çalışma
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-05)Günümüzde yaşanan hızlı teknolojik ve sosyal değişimler, farklı ekonomi ve pazarlarda rekabet etmeyi ve ayakta kalabilmeyi zorlaştırmıştır. Markalaşan ürünlerle farklılaşabilen firmalar zorlu pazar şartlarında tutunabilmiş ... -
Dividend policy of ISE companies: A panel data application
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005-06)There are lots of rational and irrational variables that effects stock prices. Dividend payment as a significant variable occupies an important role in the finance literature. The dividend payment polices of the firms can ... -
The effect of service quality on customer satisfaction in mobile banking
(Dogus University Institute of Social Science, 2018)Geçmişten günümüze, mobil bankacılık uygulaması kullanan insanların sayısı hızla artmaktadır. Mobil bankacılık kısa sürede çok geniş bir alana yayılmıştır ve geniş kitlelere ulaşmıştır. Bu sebeple günümüzde mobil bankacılık ... -
Elektronik ticarette tüketicilerin satın alma davranış ve tercihlerini etkileyen unsurlar: E-ticaret siteleri üzerine bir çalışma
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015-06)Bu çalışma ülkemizde ve tüm dünyada hızla gelişmekte olan e-ticaret sektöründeki tüketicilerin satın alma davranışları ve tercihleri üzerindeki etkileri incelenmiş olup, uygulanan anket ve analiz yöntemleri ile bu bulgular ... -
Finans sektöründe sürpriz kara yatırımcı tepkisi: Türkiye’den bir uygulama
(Doğuş Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışmanın amacı, hisse senedi piyasasında finans sektörü yatırımcılarının süpriz kara verdiği tepkiyi davranışsal finans üzerinden araştırmaktır. 11 finans şirketi baz alınarak Ocak 2011 – Aralık 2015 dönemi için üç ... -
Hızlı tüketim sektöründe marka kimliğinin tüketicilerin satın alma davranışı üzerine etkisi
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-01)Hızlı tüketim sektöründe marka kişiliğinin tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkilerinin araştırıldığı bu tez çalışmasında Migros, Carrefour, Şok, BİM, Kipa, A101 ve Real marketlerinde marka kişiliğinin ... -
The impact of banks' CSR projects on customers: A research on Turkish banking sector
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012-11)Nowadays, CSR projects are considered as an important tool in the point of addressing to customers' expectations on the social dimension, owing to that bringing the potential customers to the portfolio and establishing ... -
The importance of the effective human resources management in the process of institutionalization: case study in Turkish security service sector
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012-03)At the highly competitive conditions of these days, quick development of technology, enterprises struggle against these conditions to be survived. Under these conditions, small enterprises which have important activities ... -
The influence of country of origin on consumers' decisions: effects on willingness to purchase foreign products
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012-05)In today‟s world, the existence of manufacturing firms is dependent upon target consumers‟ perceptions toward their products. Globalization and international networks of companies are enriched by both past and current ... -
An investigation into the use of rhetorical figures in advertising slogans in Turkey
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008-06)This thesis has been prepared to fulfill the requirements of the degree of Master of Business Administration at Dogus University. The purpose of this thesis is to analyze the rhetorical figures in the advertisement slogans, ...