SBE, Yüksek Lisans, İşletme Programı Koleksiyonu
Recent Submissions
-
The effect of service quality on customer satisfaction in mobile banking
(Dogus University Institute of Social Science, 2018)Geçmişten günümüze, mobil bankacılık uygulaması kullanan insanların sayısı hızla artmaktadır. Mobil bankacılık kısa sürede çok geniş bir alana yayılmıştır ve geniş kitlelere ulaşmıştır. Bu sebeple günümüzde mobil bankacılık ... -
Sanayi işletmelerinde iç kontrol sisteminin değerlendirilmesi: Bir vaka analizi
(Dogus University Institute of Social Science, 2018)Günümüz iş dünyasında işletme faaliyetlerinde şeffaflık, hesap verebilirlik, güvence gibi kavramların önem kazanması, denetimin ve onu destekleyen iş süreçlerinin gelişmesine de zemin hazırlamıştır. Denetimi destekleyici ... -
Turizm acentelerinin otel satışlarında dikkate aldığı kriterler: Point Hotel Barbaros örneği
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Teknolojik gelişmelere bağlı olarak hızlı ve sürekli değişen pazar dinamikleri, işletmeleri birçok pazarda çok fazla rakiple rekabet etmek durumunda bırakmıştır. Her geçen gün artan marka sayısı ile birlikte markaların ... -
Finans sektöründe sürpriz kara yatırımcı tepkisi: Türkiye’den bir uygulama
(Doğuş Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışmanın amacı, hisse senedi piyasasında finans sektörü yatırımcılarının süpriz kara verdiği tepkiyi davranışsal finans üzerinden araştırmaktır. 11 finans şirketi baz alınarak Ocak 2011 – Aralık 2015 dönemi için üç ... -
Devam sütü tercihinde etkili faktörlerin belirlenmesi ve pazar liderlerinin marka kişiliklerinin araştırılması üzerine bir çalışma
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-05)Günümüzde yaşanan hızlı teknolojik ve sosyal değişimler, farklı ekonomi ve pazarlarda rekabet etmeyi ve ayakta kalabilmeyi zorlaştırmıştır. Markalaşan ürünlerle farklılaşabilen firmalar zorlu pazar şartlarında tutunabilmiş ... -
Örgütsel bağlılık değişime direnç ilişkisi ve örgütsel bağlılığın değişime direnç üzerindeki etkisi
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-05)Küreselleşmeyle beraber uluslararası rekabet artmış ve ulusal şirketler rekabet gücünü arttırmak için değişim yapmak zorunda kalmıştır. Şirketler yeni yatırımlarda bulunmak, yeni pazarlar oluşturmak için uluslararası ... -
İstanbul’da çelik kepenk üreten işletmelerin rekabet stratejilerinin belirlenmesi üzerine bir çalışma
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-05)Strateji sistematiği ve işlevsel tanımı işletme yönetimi literatürüne 20. yüzyılın ilk yarısında girmeye başlamış, son dönemde günümüz işletme anlayışının yönetim ve karar alma mekanizmalarında ciddi bir yere sahip olmuştur. ... -
Otomotiv sektöründe lüks segmentte marka kişiliği ve kullanıcı imajlarının karşılaştırılması üzerine bir araştırma
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-05)Hızlı ve sürekli değişim gösteren piyasa dinamikleri nedeniyle firmalar çok fazla rakiple yarışmak zorundadırlar. Ürün özelliklerinin teknolojinin gelişmesi sayesinde birbirine benzemesiyle işletmelerin elinde olan en ... -
İnovasyon stratejilerinin işletmelerin girişimcilik uygulamalarına etkileri : ilaç sanayinde fason üretim yapan bir işletme örneği
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-05)Bu çalışmada, inovasyon stratejilerinin, işletme çalışanların girişimcilik faaliyetlerine etkileri araştırılmıştır. Girişimciler, farklı düşünce ve kültüre, altyapıya, deneyim ve birikime, özelliklere sahip olabilmektedir. ... -
İşletmelerde eğitim ve geliştirme ile bireysel ve örgütsel performans ilişkisi
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-05)Bilimsel gelişmelerin ve bilgilerin hızlı bir şekilde üretilmesi, geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması örgütlerde eğitim yönetimini, günümüzün değişen insan kaynakları yönetimi yaklaşımının önemli bir parçası haline ... -
Markaların yaşadığı olumsuz olayların online medyada krize dönüşmesi ve otomotiv sektörüne yönelik bir araştırma
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-02)Günümüzde internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte geleneksel medya giderek artan bir şekilde yerini online (çevrim içi) medyaya bırakmaktadır. Artık tüketiciler internet üzerinden bilgi edinmekte, alışveriş yapmakta, ... -
Marka değerinin, finansal değer ve satış hacmi ile nedensellik ilişkisi, otomotiv sektöründe bir çalışma
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Marka değerlendirme teorileri ve uygulamaları üzerine çok sayıda araştırma mevcuttur. Marka değerlendirme karmaşık bir işlem olup, farklı varsayımlara bağlı olarak ele alınabilmektedir. Bir vergi mükellefinin çıkaracağı ... -
Reklam kurulunun “çocuklara yönelik reklamlar’’ başlıklı maddesine aykırılıktan ceza almış reklamların tüketicide yarattığı etik algısı üzerine bir araştırma
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-01)Pazarlama etiği ve Reklam etiği konuları pazarlama dünyasının son zamanlarda üzerinde durduğu önemli konulardandır. Reklamlar ve özellikle Televizyon reklamları taşıdığı iletişim amacı doğrultusunda izleyenlere (hedef ... -
Hızlı tüketim sektöründe marka kimliğinin tüketicilerin satın alma davranışı üzerine etkisi
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-01)Hızlı tüketim sektöründe marka kişiliğinin tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkilerinin araştırıldığı bu tez çalışmasında Migros, Carrefour, Şok, BİM, Kipa, A101 ve Real marketlerinde marka kişiliğinin ... -
Research on the cultural destination brand equity using questionnaire analysis on the customers staying in hostels in İstanbul
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-01)Generally, when referring to destination brand equity, four dimensions are taken into consideration: awareness, associations, perceived quality and loyalty. This research includes a fifth dimension: cultural brand assets. ... -
Türkiye'de yerli ve doğrudan yabancı yatırımların güvenlik harcamaları ile kıyaslanması
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-02)Güvenlik konusu, özellikle uluslararası ya da çok uluslu faaliyet gösteren işletmelerde yatırım kararlarının alınmasında ve uygulanmasında büyük önem taşımaktadır. Doğrudan yabancı yatırım alanında da güvenlik konusu, ... -
Nepotizmin örgütsel bağlılık ve iş doyumuna etkisi ve otel çalışanları üzerine bir araştırma
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-01)Küreselleşen dünyada tüm sektörlerde birçok işletmede profesyonel bir yönetim görülememektedir. Hem kamu sektöründe hem de özel sektörde pek çok işletmede çeşitli nedenlerle çalışan seçiminde olması gerektiği gibi davranamama, ... -
Siyasi partilerin Y nesli ile bağ kurmada sosyal medya kullanımı üzerine bir çalışma
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-01)Günümüzde, geleneksel olmayan medya araçlarının etkisinin ve Y nesline mensup seçmenlerin artışı söz konusudur. Bu araştırmanın amacı dünyada ve ülkemizde gitgide gelişmekte olan sosyal medya üzerinden siyasi partilerin Y ... -
Türkiye’de çalışan Y kuşağında iş tatmini - motivasyon ilişkisi
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016-01)Bilim ve teknolojinin hızlı gelişimiyle birlikte yirmi birinci yüzyıl “bilgi çağı” olarak nitelendirilmektedir. Bilgi ve insan ekonominin önemli girdileri; organizasyonların da en önemli sermayesi haline gelmiştir. İnsanın ... -
Tüketicilerin markalar ile sosyal medya kanalları aracılığıyla kurduğu bağ ve pazarlama stratejilerine etkileri
(Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016-01)Bu çalışma ülkemizde ve tüm dünyada hızla gelişmekte olan ve tüketicilerin marka ile çevrimiçi bağ kurmasını sağlayan sosyal medya üzerine araştırmalar yapılmıştır. Çalışmada tüketicilerin Facebook’ta takip ettikleri ...