Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorDoğangün, Simla Ayşe
dc.contributor.authorAlmas, Hacer Esra
dc.date.accessioned2021-06-14T20:25:47Z
dc.date.available2021-06-14T20:25:47Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2148-7782
dc.identifier.issn2148-9599
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29000/rumelide.648850
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXprNE1UUXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11376/3842
dc.description.abstractRegards from the Dead Princess (1989), Kenizé Mourad’s much acclaimed début novel, tells the story of Selma, an Ottoman princess whose life traverses capitals, cultures and continents – Istanbul, Beirut, Badalpour, and Paris during the interbellum years. Selma bears witness to key turning points in a troubled period, namely the fall of empires, rise of nationalism, and world wars. Her life story provides insight to cataclysmic events, and its retelling in an errant narrative which weaves in female experiences that have been silenced. There is a link between the shifts in places and those her inner self undergoes. Moreover, the presence of dance as a means of self-expression makes an apt point in discussing the development of Selma’s identity. This paper traces the ways in which the novel represents exilic spaces and their female experiencing through focus on displacement and practices of dance. By juxtaposing the themes of exile, movement and dance this paper highlights the complexity of the narrative and the circuitous forms of displacement.en_US
dc.description.abstractKenizé Mourad’ın Saraydan Sürgüne (1987) adlı romanı Selma adındaki Osmanlı prensesinin iki dünya savaşı arasında kıtalar, kültürler ve başkentleri kat eden (İstanbul, Beyrut, Badalpour ve Paris) hikayesini konu alır. Selma imparatorlukların çöküşü, milliyetçiliğin yükselişi ve dünya savaşları ile örülmüş sorunlu bir dönemin kilit tarihine tanıklık etmektedir. Selma’nın bu göçebe öyküsü yaşanan felaketlere ışık tutmanın yanı sıra susturulmuş ve bastırılmış farklı kadın deneyimlerine de göndermede bulunmaktadır. Romanda Selma’nın yaşadığı mekânsal değişimler ile içsel benliğinin yaşadığı başkalaşım arasında bir bağlantı bulunmaktadır. Ayrıca, kendini ifade etme aracı olarak dans kavramının varlığı, Selma’nın kimliğinin gelişimini tartışmak için uygun bir noktaya getirmektedir. Bu makale, romanda bir mekân olarak sürgün kavramının ve kadın varlığının ne şekilde temsil edildiğini ve metnin gidiş ve dönüşler arasındaki gezici niteliğinin bu kavramları nasıl dönüştürdüğünü incelemektedir. Bu bağlamda, sürgün, hareket ve dans temalarını yan yana getirerek, anlatının karmaşıklığını farklı bir mercekle analiz etmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.identifier.doi10.29000/rumelide.648850en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleWaltzes in Exile: Exilic spaces and female presence in Kenizé Mourad’s De la part de la princess morteen_US
dc.title.alternativeSürgünde Vals: Kenizé Mourad’ın Saraydan Sürgüne adlı romanında sürgün ve kadınen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalRumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisien_US
dc.department[0-Belirlenecek]en_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issueÖ6en_US
dc.identifier.startpage197en_US
dc.identifier.endpage206en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US
dc.institutionauthor[0-Belirlenecek]
dc.department-tempDoğuş Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü;İstanbul Şehir Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümüen_US
dc.identifier.trdizinidTXprNE1UUXpNdz09en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record