Türkiye'de meslek yüksekokullarına genel bir bakış, meslek yüksekokullarında hizmet kalitesinin memnuniyet, imaj, tevsiye ve sadakat üzerindeki etkilerinin araştırılması : Doğuş Üniversitesi Meslek Yüksekokulu örneği
Citation
Ersoy, K. S. (2013). Türkiye'de meslek yüksekokullarına genel bir bakış, meslek yüksekokullarında hizmet kalitesinin memnuniyet, imaj, tevsiye ve sadakat üzerindeki etkilerinin araştırılması : Doğuş Üniversitesi Meslek Yüksekokulu örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.Abstract
Günümüzde sürekli değişen ve gelişen iş hayatı , sosyo-ekonomik durumun getirdikleri çalışma alanlarını farklılaştırmakta ve bu durum ticari hayattaki ara eleman ihtiyacını giderek arttırmaktadır. Meslek yüksek okulları iş dünyasının ara eleman ihtiyacını karşılamak amacıyla ı 950 'lerden günümüze eğitim-öğretim hayatını sürdürmeye çalışmaktadır. Günümüze baktığımızda sayıları giderek artan meslek yüksek okulları rekabeti de beraberinde getirmektedir. Bu rekabetle birlikte yükseköğretim kurumlarında oluşmaya başlayan yenilikler, öğrencilerin kalite algısını yukarıya çekmektedir. Ülkemizde ve dünya'da hizmet sektörü giderek büyümekte ve gelişmektedir. Eğitim sektörü de hizmet sektörü içinde önemli bir konuma sahiptir. Eğitime verilen ehemmiyet, eğitimde kaliteyi beraberinde getirmektedir. Öğrencilerin kalite algıları ve kaliteden beklentileri, yüksek okullarına karşı duyulan sadakat, memnuiyet ve kurumu başkalarına tavsiye etme tutumlarını önemli ölçüde etkilemektedir. Bunların yanı sıra yüksek öğretim kurumlarının gerçekte sunduğu kalite mevcut ve muhtemel öğrenciler için o kurumun imajını da şekillendirmektedir. Bu çalışmanın amacına ulaşması ve ölçümün yapılabilmesi amacıyla, eğitimde algılanan hizmet kalitesini ölçmek için SERVQUAL ölçekleri incelenerek bir anket oluşturulmuştur. Tüm bunların yanı sıra memnuniyet, imaj , sadakat ve tavsiye etme ile ilgili ve de demografik özellikleri ifade eden sorularda yer almıştır. Today, life is constantly changing and evolving business, socio-economic situation, and this situation brought to differentiate areas of work have caused increasing need for qualified people in the business life. Vocational high schools since the 1950s in order to meet the need for qualified people in the business world of education tries to maintain his life. When we look at the present day competition brings about an increasing number of vocational schools. What's new in this competition, the nascent institutions of higher education, students draw up the perception of quality. Service sector in our country and around the world are growing and evolving. Educational sector also has an important position in the service sector. Importance given to education, the quality of education brings. Quality of students' perceptions and expectations of quality, high-fidelity needed against the school, and the institution of prohibition, significantly affects their attitudes to recommend it to others. In addition, current and prospective students of higher education institutions for the quality it offers in reality it is shaping the image of the institution. And in order to achieve the objective of this study was to perform the measurement in education SERVQUAL scale to measure the perceived quality of service established by examining the survey. All of these, as well as satisfaction, image, loyalty and recommendation stated that the questions related to demographic characteristics, and also took place.