Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorSarıoğlu Erdoğdu, Gülsün Pelin
dc.date.accessioned2016-10-31T11:32:40Z
dc.date.available2016-10-31T11:32:40Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationSarıoğlu Erdoğdu, G. P. (2016). Temel tasarım eğitimi: Bir ders planı örneği. Planlama, 26(1), 7-19. https://dx.doi.org/10.5505/planlama.2016.52714en_US
dc.identifier.issn1300-7319
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.5505/planlama.2016.52714
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11376/2664
dc.descriptionSarıoğlu Erdoğdu, Gülsün Pelin (Dogus Author)en_US
dc.description.abstractTürkiye ve Dünyada birçok Mimarlık ve Planlama okulunun ilk senesinde zorunlu Temel Tasarım dersi verilmektedir. 2 ve 3 boyutlu soyut temsil yöntemlerinin öğretildiği bu derste genelde Bauhaus okulunun algı psikolojisinden uyarladığı Gestalt tasarım prensipleri uygulanır ancak bu bağlantı her zaman çok açık değildir. Dersin stüdyo ortamında verilmesi, kritik alma süreci ve jüri değerlendirmesi öğrencilere yabancı gelmektedir. Sezgisel öğretme metodları kullanıldığı için üniversite eğitiminin ilk döneminde öğrencilerin en zorlandığı derslerden biridir. Bu makalede öncelikle Temel Tasarım dersinin yapısı ve işleyisi anlatılmaktadır. Sonra, Bauhaus okulunun yansıması olarak yaygın biçimde devam eden Temel Tasarım dersindeki farklı yaklaşımlar incelenmiştir. Gestalt prensipleri ve ilgili Temel Tasarım terim ve kavramları tartışılmıştır. Etkili bir temel tasarım dersi icin bir ders planı örneği verilmiştir.en_US
dc.description.abstractAt many architecture and planning schools, in the first year there is a compulsory course on basic design in which Fundamentals of abstract representation of reality in 2D and 3D are taught. In general, the basic design course introduces Gestalt theory and its principles of design. Although this is a basic introductory course, the content is usually not properly organized. Links to the theory are generally weak, and it is frequently offered intuitively, leaving students confused in most cases. This article first explores different approaches used in basic design education at a number of universities. Second, the learning process and studio environment are discussed. Finally, an attempt is made to provide a coherent framework for basic design course.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTMMOB Şehir Plancıları Odasıen_US
dc.identifier.doi10.5505/planlama.2016.52714en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTemel Tasarım Eğitimien_US
dc.subjectGestalt İlkeleri ve Uygulamalarıen_US
dc.subjectBasic Design Educationen_US
dc.subjectGestalt Principles and Applicationsen_US
dc.titleTemel tasarım eğitimi: Bir ders planı örneğien_US
dc.title.alternativeBasic design education: A course outline proposalen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalPlanlamaen_US
dc.departmentDoğuş Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, İç Mimarlık Bölümüen_US
dc.authoridTR137883en_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage7en_US
dc.identifier.endpage19en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorSarıoğlu Erdoğdu, Gülsün Pelin


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record