Türkiye'de nasıl bir iktisat öğretimi: Bazı düşünce, deneyim ve gözlemler
Citation
Seyidoğlu, H. (2004). Türkiye'de nasıl bir iktisat öğretimi: Bazı düşünce, deneyim ve gözlemler. C. T. Gürsoy (Ed.), Prof. Dr. Zeyyat Hatiboğlu’na Armağan içinde (154-167 ss.). İstanbul: Lebib Yalkın Yayımları.Abstract
Değerli hocamız, Türkiye' de iktisat eğitimine yarım asırdan fazla hizmet veren Sayın Prof. Dr. Zeyyat Hatiboğlu için çıkartılacak anı kitabına nasıl bir yazı yazmam uygun olur diye düşünürken, kendisinin de bu konuya verdiği önemi göz önüne alarak Türkiye' de İktisat Eğitimi üzerine yazmaya karar verdim. Kanımca da bu konu ülkemizde en fazla tartışılması gereken bir konu olmasına karşın, belki de en az üzerinde durulan sorunlardan birisi olmuştur. İktisat eğitimi konusu, halen bu alanda eğitim gören ve yarın da bu alana yönelmeyi düşünen on binlerce gencimizi ilgilendireceği gibi, aynı zamanda Türkiye'nin kalkınması, kıt kaynaklarımızın daha akılcı kullanılması ve toplumun yaşam düzeyinde beklenen artışların sağlanması açısından da son derecede önemlidir. Burada, Sayın Profesör Hatipoğlu'nun engin deneyimleriyle karşılaştırılabilecek düzeyde olmasa da kendi meslek yaşamımızın vermiş olduğu deneyimlere dayanarak bazı düşünce ve görüşleri ortaya koymaya çalışacağım.