Show simple item record

dc.contributor.authorAnnaç, Efsun
dc.contributor.authorBahçekapılı, Hasan Galip
dc.date.accessioned2014-07-08T08:35:54Z
dc.date.available2014-07-08T08:35:54Z
dc.date.issued2012-01
dc.identifier.citationANNAÇ, E., BAHÇEKAPILI, H. (2012). Understanding and acceptance of evolutionary theory among Turkish university students. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 13 (1), 1-11. ss.en_US
dc.identifier.issn1302-6739
dc.identifier.issn1308-6979
dc.identifier.urihttp://journal.dogus.edu.tr/index.php/duj/article/view/318
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11376/217
dc.description.abstractAcceptance level of evolutionary theory and factors predicting it were examined among Psychology majors from Doğuş University and Bahçeşehir University (N=99). About half of the students accepted evolutionary theory, which is a higher percentage than in previous reports. Positive attitudes towards science and parents’ education were positively correlated with acceptance whereas religiosity was negatively correlated. Understanding of evolutionary theory was surprisingly low. Understanding the theory and understanding the nature of science were unrelated to acceptance. Recommendations are made to improve the teaching of evolutionary theory.en_US
dc.description.abstractDoğuş Üniversitesi ve Bahçeşehir Üniversitesi Psikoloji Bölümü öğrencileri (N=99) arasında evrim teorisini kabul etme düzeyi ve bunu belirleyen faktörler incelendi. Öğrencilerin yaklaşık yarısının evrim teorisini kabul ettiği bulundu. Bu oran önceki bulgulardan daha yüksektir. Bilime karşı olumlu tutuma sahip olmak ve anne-baba eğitim düzeyi kabul düzeyiyle pozitif korelasyon gösterirken dindarlık negatif korelasyon gösterdi. Evrim teorisini anlama düzeyi şaşırtıcı derecede düşüktü. Teoriyi anlama ve bilimin doğasını anlamayla teoriyi kabul düzeyi korelasyon göstermedi. Bulgulardan hareketle evrim teorisi eğitiminde nasıl daha ileri gidilebileceği tartışıldı.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherDoğuş Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEvrim Teorisini Kabul Etmeen_US
dc.subjectEvrim Teorisini Anlamaen_US
dc.subjectBilim Eğitimien_US
dc.subjectTürk Üniversite Öğrencilerien_US
dc.subjectAccepting Evolutionen_US
dc.subjectUnderstanding Evolutionen_US
dc.subjectScience Educationen_US
dc.subjectTurkish Undergraduatesen_US
dc.titleUnderstanding and acceptance of evolutionary theory among Turkish university studentsen_US
dc.title.alternativeTürk üniversite öğrencileri arasında evrim teorisini anlama ve kabul etmeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDoğuş Üniversitesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentDoğuş Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDTR112737
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage11en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record